top of page

גליון מס' 1 - סתיו 2021


עמותת 'קאמבק' נוסדה ב- 2019. המשימה שלנו היא לספק לעוברי חוק לשעבר כלים כדי למצוא תעסוקה משמעותית ולהתקדם בסולם העבודה.


תכנית "ריסטארט" שלנו מסייעת למשתתפים למצוא עבודה ויציבות תעסוקתית.

תכנית "ניצוצות" מספק לעוברי חוק לשעבר שכבר עובדים כלים כדי להגשים את השאיפות התעסוקתיות שלהם.

מאז הקמת העמותה, כמעט 100 עוברי חוק שעבר השתתפו בתכניות השונות שלנו. תעסוקה משמעותית מאפשרת לקהילה שלנו הזדמנות לייצר מציאות חדשה. היא מסייעת להם להרוויח יציבות, בטחון, משמעת ובטחון עצמי שכל כך נדרשים כדי להפוך לשותפים מלאים בחברה.

שלום מציג את תעודת סיום תכנית ניצוצות | מרדכי (משמאל) מקבל תעודת הוקרה כמנהל מטבח

אז מה עשינו לאחרונה?

כתוצאה מההצלחה עם המשתתפים, קאמבק הוזמנה לסדנאות על ידי גורמים שונים: החל משירות בתי הסוהר ועד לבתי משפט מחוזיים.

ביולי השלמנו את המחזור השני של הקורס שלנו להסמכת מאמנים ומאמנות. בקורס הזה המאמנים והמאמנות למדו על הייחוד והגישה לקהל היעד הספציפי הזה, על החשיבות של שילוב עוברי חוק לשעבר בחברה ובתעסוקה.


מתנדבים

בשנה האחרונה פיתחנו קבוצה מיוחדת מאוד של מתנדבים, שממשיכה לגדול ולגדול. עם צוות גדול כל כך של מתנדבים ומתנדבות, קאמבק יכולה לפעול בפריסה ארצית ולהפעיל מרכזים בירושלים, תל אביב, רמלה, לוד ובאר שבע והיד עוד נטויה.

המתנדבים והמתנדבות שלנו כוללים אנשי ונשות מקצוע כמו עורכי דין, מאמנים מוסמכים ומומחים למדיה חברתית, וכן אנשי ונשות מדיסיפלינות אחרות התורמים מזמנם וממרצם להצלחת המשימה שלנו.

אנחנו זקוקים לעוד מתנדבים! רוצים לשמוע עוד? הירשמו כאן.

מתנדבי קאמבק

יוזמות חדשות

כדי לקדם את החזון שלנו, קאמבק התקבלה ל-social hub.

ההאב הוא תכנית האצה של ארגון הג'וינט והביטוח הלאומי, המיועדת ליזמים ויזמיות חברתית המעוניינים לייצר אימפקט על החברה הישראלית. כל עמותה שמשתתפת מקבלת מנטור.ית בתחום השירות הציבורי שמסייעים לה בדרך להצלחה. עמותת קאמבק היתה מתוך 15 היוזמות הנבחרות מתוך 250 יוזמות שונות שהוגשו להאב!


כתבו עלינו

במהלך חודשים האחרונים, העמותה הופיעה במספר כתבות ומאמרים, שסיפרו את הסיפור שלנו של המשימה והמתנדבים שלנו. הופענו בכאן 11, רשת ב', ערוץ 20, וגם בידיעות אחרונות! רוצים לקרוא עוד?

בזכות הסיקור התקשורתי, קאמבק הוזמנה להוביל סדנאות במספר בתי כלא: ניצן, כרמל, גלבוע וחרמון. הובלנו סדנאות תעסוקה ונפגשנו עם אסירים שעומדים לפני שחרור. כך שהיום, אסירים שעומדים להשתחרר או שהשתחררו לאחרונה מופנים ישירות לעמותה שלנו




נקודות מבט אישיות

קאמבק - הכח לשנות

חגי רזניק לשעבר מנכ"ל משרד הבינוי והשיכון והמשרד לחיזוק קהילתי


"עשיתי תפקידים ציבוריים רבים - מנכ״ל משרד הבינוי והשיכון, מנכ״ל משרד האמון על הרשות למאבק באלימות, סמים ואלכוהול ואחראי על המטה הלאומי להגנה על ילדים ברשת.

לא פעם נחשפתי לפעילות עוצמתית של מגזר שלישי. אל לפעילות משנת חיים כמו של עמותת קאמבק לא נתקלתי הרבה.

למעשה תכניות העמותה נותנות הזדמנות שניה וכישורי חיים לאוכלוסיות שלא היו מקבלות הזדמנות.

היכולת לקבל הכשרה ולווי, להרגיש שווה ומסוגל זה גורם שיחלץ אדם לחזור למעגל חוזר של רצדביזם. למעגל של חזרה לשערי הכליאה.

הצורך מתחדד היות וקאמבק מטפלים באסירים בשחרור מלא ולא רק בשחרורי שליש-דבר שאליו המדינה בעיקר מכוונת. ומכאן שהעמותה נותנת מענה לקהל קריטי שלא מקבל טיפול ראוי.

ההשקעה בהם היא השקעה כלכלית - חברתית.

כל אחד מאיתנו היה רוצה להרגיש מסוגל , אהוב ויצרני - אבל לא כל אחד חשוף לנסיבות חיים שלא אפשרו לו זאת. במקום בו ייתקל בסבך של אי וודאות - תכניות קאמבק ייתנו לו כח לשנות . להיות מחולל עבור עצמו ובהמשך עבור הסובבים אותו.

פעילות כמו של קאמבק פורטת לי על מיתרי הלב - ואני ארצם תמיד לסייע לפעילות מסוג זה."


להיוולד מחדש

נורית הדס אחראית תחום אימון אישי


"את רוזה (שם בדוי) פגשתי במסגרת ההתנדבות שלי בעמותת קאמבק. אישה צעירה בת 28. אמא לארבעה ילדים. נתון שכבר הפתיע אותי. מתי הספיקה?

הקשר נוצר אחרי שמתן, מנהל העמותה, התקשר וסיפר על בחורה מלאה באנרגיה שזקוקה להכוונה איך לקדם עצמה בתוך העבודה. התארגנו בינינו על יום ושעה. החלטנו להפגש דרך הזום. חוסך זמן ופקקים.

כבר מהפגישה הראשונה הבנתי שעומדת לפני מישהיא שרוצה מאד לשנות את המסלול. שרוצה לתקן את מה שהתקלקל ומוכנה לעשות בשביל כך הרבה.

לא מיד היא סיפרה את הסיבה להיותה משוייכת לבית משפט קהילתי. וגם אני לא באמת שאלתי. היה לי חשוב לשמור על מרחב נקי מהעבר. ממה שהיה.

המבט הוא קדימה.

תוך שני מפגשים הצלחנו להגדיר את המטרה שלה. בהיותה עובדת במפעל לייצור מאפים ולחמים עניין אותה להיות מפקחת בקרה. בשבילה זאת עמדה שממנה תוכל להתפתח ולגדול. לקבל משכורת יותר טובה ולהתקדם בחיים.

במהלך המפגשים הבאים היה עליה לברר במה זה כרוך. מה צריך ללמוד והיכן. מה תוכל לעשות עם תעודה של מבקרת אייכות. איך יקבלו זאת במפעל שבו היא עובדת ומה יתאפשר לה לעשות במידה ותירצה לעבור לעבוד במקום אחר.

פרשנו את העתיד. סימנו יעדים. ובכל פגישה היא היתה יותר חדורת מטרה. יותר מפוקסת. מה שניקרא ״עם רעב בעיניים״.

תוך כדי היא גם למדה על היכולות שלה. למדה לבקש עזרה ומידע. הבינה כמה כוחות עשייה יש בה ובעיקר הבינה שאפשר אחרת.

המפגשים בינינו נתנו לה גם הזדמנות לספר מה עבר עליה. איך עלתה בגיל 16 עם הוריה לארץ. לשכונה שגרים בה אנשים מהצד הסוציואקונומי הנמוך של החברה. סביבה שיש בה לא מעט פשע. וההורים לא באמת מצליחים להשתלב. האווירה בבית מתוחה ואבא שמנסה בדרכו לשמור עליה וסוגר אותה בין ארבע קירות.

כדי לצאת מהמעגל היא פוגשת בחור וכבר בגיל 17 מתחתנת איתו כדי שתוכל לעזוב את הבית. מהר מאד נכנסת להריון וכך מוצאת עצמה מנהלת חיים של אנשים גדולים כשהיא בעצמה עדיין ילדה.

הלחצים הכלכליים והתחושה שהיא לבד בעולם מביאים אותה לגנוב מהבתים אותם מנקה.

והיא נתפסת.

עברו כבר מספר שנים ועדיין היא מתביישת לספר על כך. המעשים שלה לא מתיישבים עם הערכים שלה. אף אחד במשפחה הקרובה לא יודע שזה מה שהיא עברה.

אני רואה מולי אישה חזקה, עוצמתית וחרוצה שהחיים הובילו אותה לעשות בחירות מתוך מצוקה וחושבת איך כל סיפור אישי שכזה הוא תלוי מזל. תלוי לאיזו משפחה אנחנו נולדים. לביוגרפיה שנירקמת על ידיי אנשים אחרים בעודנו ילדים.

חושבת עלי ועליה. שואלת עצמי - מה הייתי עושה במקומה.

בתום שמונה מפגשי אימון רוזה מצאה בית ספר לקונדיטוריה שבו תוכל להתחיל ללמוד תוך חודש. זהו בית ספר נחשב ויקר. את המימון הצליחה להשיג ממקום העבודה שלה. עובדה שמוכיחה כמה הם סומכים עליה ורואים בה עובדת ששווה להם להשקיע בה.

רוזה למדה לבקש. למדה להוציא חלומות לאוויר העולם. למדה לסמוך על עצמה ולשאוף גבוה.

למדה שהעבר שלה לא צריך להגדיר את העתיד שיכולה ליצור.

וגם אני לומדת ממנה. איך גם ממקומות אפלים הניראים כחסרי תיקווה אפשר לטפס מעלה חזרה.

איך גם מישהיא שקטה. שהעברית שלה עדיין מטובלת בשפת האם שאיתה הגיעה, יכולה להוריד מחסומים ובושה ולהיות מקור לגאווה לה ולילדיה.

מקווה שיגיע היום ורוזה תרשה לספר את סיפורה עם השם האמיתי שלה. שתבין שהיא השראה."



יש לכם שאלות? רוצים מידע נוסף? להצטרף אלינו גם?

צרו איתנו קשר! info@comeback.org.il

מחכים לשמוע מכם,

צוות קאמבק

bottom of page